2015. július 5., vasárnap

Avantgárd

 Az avantgárd irányzatokról tanultakat is kértem már számon (fura ez a megfogalmazás, túl gonosz) portfólió keretében, ahol több feladatot kellett megoldaniuk. Ezek egyike volt az illusztráció, vagy egy avantgárd műalkotás létrehozása. Ebből hoztam most néhányat.

KASSÁK LAJOS: KI GONDOL RÁM

Mindent megteszek
hogy békességem legyen.
De a békesség nem jön felém
hiába kiáltozok érte
hiába integetek fehér kendővel
az erkélyről.

Nagyon hosszú éjszakát éltem át
s lehet hogy eltévedtem.
A fal mögött szűkölök
a vörös téglafal mögött
melybe a feledés parancsát írták
vésővel
kalapáccsal.

Nincs is fehér kendőm
és erkély sincs itt.

Úgy zár be magányosságom
ahogyan a fát körülzárja a kérge.

Nem hallják hangomat
nem látják hogy jeleket adok le a világnak.

Egy fal mögött állok elfeledten.

Nem létező kincseimet
számlálom.


Paul Éluard: Nem vagyok egyedül

Ajkain könnyű gyümölccsel
Terhesen
Ezernyi tarka virággal
Díszesen
A nap karjai közt
Győzelmesen
Egy meghitt kis madártól
Boldogan
Egyetlen esőcsepptől
Elbűvölten
Szebb ő
Mint a reggeli ég
Hivebb

Egy kertre gondolok
Tán álmodom

De biztos szeretek.


Paint használata is megengedett :)


 Egy őszinte rajz a hétköznapokból...


 Kafka Átváltozása megunhatatlan téma:


 Egy kicsit efzámbós, de mindenképp dadaista:



Egy képvers ígéretekkel:


És amikor én is tanulok. Létezik dadaista versgenerátor :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése