2015. november 1., vasárnap

Shakespeare újratöltve

Kicsit megkésve bár, de semmiképpen sem elfelejtve teszem közzé ezeket a munkákat.
Idén párhuzamosan tanítok két osztályt ugyanazon az évfolyamon, és érdekes, hogy ugyanabból a feladatkínálatból melyik osztályban mi jön be. A saját osztályom például nagyon kedvelte azt a feladatot, amiben Rómeó és Júlia chat/sms beszélgetését kellett megfogalmazni. Nem csak tartalmilag, de formailag is igényes, jópofa megoldások születtek. Nézzétek:

Kovács Alexandra (10. b)

Rómeó:  Szia Szívem! Milyen napod volt?
Júlia: Szia Kincsem! Képzeld, apáék rám akarnak erőltetni valami nyápic fiút, akit kb nem is ismerek, mert h pénzesek…chh..
R.:  Micsodaaa??? Az gyönyörű, mond6om..és erre mit feleltél?:O
J.: Szted mit mondhattam volna?? Sírva elrohantam, és mondtam, hogy utálom őket. :@
R.: Nem foglak odaadni senkinek, ebben ne is reménykedjenek!
J.: Tudom! És én sem akarok mást, de nem tudják, hogy vagy nekem…
R.: Én bízom benned!
J.: Nekem pedig csak ez számít! Sztlek!<3
R.: Én is téged tudod jól, de attól még bosszant…
J.: Ne érdekeljen! Gyere át 9 után, beengedlek a hátsó ajtón, anyáéknak fel se fog tűnni. ;)
R.: Rendben! Ott leszek!:*
         .
  Itt vagyok!
J.: Van egy kis probléma.. Apáék még fent vannak, mert vendégek jöttek át..szval várnod kell még el nem mennek..:/
R.: Nagyszerű:/ és az mit jelent? 10 percen belül csak elmennek, nem?
J.: Foggggalmam sincs.. elég jól elröhögcsélnek.. Ne haragudj sztem ez ma nem fog összejönni..:((
R.: Várok még egy kicsit, ha semmi akkor leléptem..
J.: Oké:/
        .
R.: Na??
J.: Sajna még mindig itt eszi őket a fene..:’(
R.: Akkor elindulok haza..
J.: Ajj neee!
R.: Miért várjak itt reggelig, amíg apud kijön a kertbe h felkeltsen?:D
J.: Bolond!:D Neem! de jó igazad van..menj csak:*
R.: Akkor holnap találkozunk remélem:)
J.: Remélem is;)
R.: Jó8 kicsim:*
J.: Neked is! Sztlek 4ever <3

R.: <3 ;) Cupp..xoxo:*

Farkas Bence:

Szija szerelmem Romi <3
Itt voknyuszifül, mizu?
Ja és szeri van <3
Vettem egy cuksi könyvet, sztem fain.
Ok. Am vot már beszanyáddékkal?
Nem, valszeg, de +engedik.
Átmegyek hnap, és bedobunk 1 filmet 2sben. Oksa?
Jajj de romi lesz Romi<333 szrtlek
Thx nyuszi, én is naon.:D
Az Rkélyenleszk majd, pussz:­*
Mind1, azertteccik az 5let


Antal Mónika:



Név nélkül:

Técsi Péter:




Fiers Tünde (remélem, még látszik):


Készült nagyon jól sikerült színházi plakát is:

Técsi Péter:


Szereplők szemszögéből összefoglalt történet:

Kovács Alexandra:

Rómeó: Benvolio! Drága barátom! Sajnálom, hogy magadra hagytunk, hiszen Mercutiot és jó magamat is elveszítettél. Kérlek, vigyázz édesanyámra, fia helyett fia légy, és vigasztald meg helyettem is. Örülhettek, hiszen megszabadítottunk Titeket az évtizedek óta tartó viszálytól. Sajnálom, hogy ennek így kellett megtörténnie, de legalább békességben élhetitek le a további életeteket.
Szeretettel barátod: Rómeó

Júlia: Drága Dadus! Hálás vagyok Neked mindenért, amit értem tettél. Felnéztem Rád, mert anyám helyett anyám voltál. Soha nem tudtam igazán meghálálni Neked azt a sok törődést. Ne szomorkodj Én értem, mert itt mindennél jobb Nekem. A szerelmemmel lehetek a végtelenségig. Ha valakit hibáztatni szeretnél, okold a két család makacsságát, hiszen ha nem lett volna „háború”, Rómeóval boldogan élhetnénk, mint férj és feleség.
Szeretett gyermeked: Júlia

Név nélkül:

Lőrinc: Itt áll előttem Rómeó és azt kéri tőlem, hogy adjam össze az ellensége lányával. Tegnap még Rózáért sírt a szíve, s ma már új lány szeret, ez az ifjú szerelem? Ezt más esetben őrültségnek gondolnám, de lehet, hogy így a legjobb, így esély van rá, hogy vége legyen a generációkon tartó viszálynak. Ez a frigy megmentheti az egész várost. Összeadtam őket, s erre magukra hozzák a bajt. Rómeónak el kell hagynia Veronát, nem sikerült a béke és csak nagyobb lett a baj és a gyűlölet. Júlia most arra kér, hogy tegyek valamit a Parissal való esküvő ellen. Adok neki egy italt, amitől majd 42 óráig halottnak látszik. Rómeót közben értesítem a tervről és együtt fogjuk várni, amíg Júlia felkel.

Dajka: Olyan fiatal ez a lányka még, s máris férjhez akarják adni szegény. Neki nem tetszik az úrfi, ő a szerelemben hisz és nem az érdekházasságban. A bálon beleszeretett ellenségünk egyetlen fiába és most fülig szerelmes, de nem hiszem, hogy tisztességesek a fiú szándékai. Elküld engem Rómeóért, hogy megtudjam, komolyan gondolja-e a kijelentését. Rómeó nagyon elszántnak tűnt, lehet, hogy végre rátalált Júlia az igazira. Tudtam, hogy nem stimmel valami ezzel a Rómeóval. Mondom én ennek a szegény leánynak, hogy inkább hallgasson a szüleire és menjen hozzá Parishoz, mert mellette anyagilag is biztonságban lehetne, és jó parti lehetne, de neki csak Rómeó kell, még akkor is, ha megölte Tybaltot.

Karaktertérképek:

Fiers Tünde:





Rapcsó Nóra kiváló munkáját érdemes kattintva megnézni: a reneszánsz színjátszásról és karaktertérképei

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése